Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Mogilnie

Kolorowy pasek

Protokół Nr 3/07

PROTOKÓŁ  Nr 3/07
Z  POSIEDZENIA  KOMISJI  REWIZYJNEJ
RADY  POWIATU  W  MOGILNIE
z dnia  2 kwietnia   2007r.


Posiedzenie  prowadził  Przewodniczący  Komisji  Krzysztof  Szarzyński .
W   posiedzeniu  wzięło  udział  4  członków   Komisji , obecnych  wg  załącznika  do  protokołu ,  czyli  kworum  do  podejmowania  prawomocnych  uchwał.

Porządek  posiedzenia:

1.Otwarcie .
2.Przyjęcie  porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie  protokołu  z  kontroli  Nr 1/07.
4.Sporządzenie  wystąpienia  pokontrolnego  zawierającego  stwierdzone  nieprawidłowości.
5.Wyznaczenie  zespołu  kontrolnego  do  przeprowadzenia  kontroli w  Specjalnym  Ośrodku  Szkolno – Wychowawczym  w  Szerzawach.
6.Sprawy różne.
7.Zakończenie.

Protokół  spisała  Małgorzata  Wilk.

Ad. 2
Komisja  jednogłośnie  przyjęła   porządek  posiedzenia. 

Ad. 3
Komisja  jednogłośnie  przyjęła  protokół Nr 1/07  z  kontroli w  Wydziale  Finansowym w  Starostwie  Powiatowym  w  Mogilnie.

Ad. 4
Przewodniczący  omówił  kontrolę  budżetu  za  2006r.Jednocześnie  powiedział,  że  Komisja  nie  była  wstanie  w  tak  krótkim  okresie  zająć  się  szczegółowo  przeprowadzeniem  kontroli. Przewodniczący  stwierdził,  ze  nie  ma  protokołów  pokontrolnych  z  kontroli  wewnętrznej, są  pewne  uchybienia  w  pracy  Starostwa, nie  są  na  bieżąco  prowadzone   zasoby  gruntów  i   nieruchomości   pod  kontem  wierzytelności , nie  aktualne  wpisy  gruntów. Komisji  chodziło  o  prawidłowe  wykorzystanie  środków  finansowych,  o  moralność,  Komisja  miała  dużo   uwag  do  ewidencji  środków  trwałych  i  gruntów,  elementarne  błędy  i  niedociągnięcia, ostatnie  saldo  to  2004r. nie  jest  prowadzone  na  bieżąco. Brak  podpisów na  dowodach  księgowych osób  odpowiedzialnych,  agregacji  kosztowej,  różne  ilości załączników.
Przewodniczący  porosił   Skarbnik  Karinę  Kostyrę o  instrukcję obiegu  dokumentów  księgowych. 
Skarbnik   Karina   Kostyra  powiedziała,  że  jest  program  komputerowy,  który  mówi  jaka  osoba  wprowadza  dane.
Następnie  Przewodniczący  powiedział, czy  jest   osoba  odpowiedzialna  za  zakupy  materiałów  i  zamówienia  publiczne? -  bo  z  tego  co się  dowiedzieliśmy  to  prowadzi  to  w  zastępstwie.
Starosta Tomasz  Barczak  odpowiedział,  że  była  osoba  która  odeszła  na  rentę, a  obecnie  jest    zatrudniona   osoba,  która  się   szkoli.   
Członek  Komisji  Jerzy  Szczotka  powiedział,  że  Komisji  nasuwają  się  pewne  wnioski, które  można  by  rozwiązać, zakupy  materiałów  biurowych  -  przetarg  wspólny  dla  Starostwa  i  wszystkich  jednostek,  zakup węgla  także  przetarg.
Skarbnik  Karina  Kostyra  odpowiedziała,  że  jest  zapytanie  o  cenę ,  to także  jest  forma  przetargu.
Wicestarosta  Przemysław  Zowczak powiedział,  że  nie  można  zcentralizować  takich  zakupów, ponieważ  w  każdej  jednostce  należałoby  także  zatrudnić  dodatkową  osobę  do  rozliczeń  księgowych, po  za  tym  nie  wszystkie  jednostki zakupują  duże  ilości, są  to  czasami  pojedyncze   sztuki, czasami  na  bieżąco.
Przewodniczący  Komisji  powiedział,  że  w  kilku  przypadkach  są  delegacje  służbowe  bez  celu  wyjazdu, nie  zwrócone, dochody  stałe   z  dzierżawy  i wynajmu  za  miesiąc, w  umowie  wynajmu , dzierżawy  nie  ma  sprecyzowanych  zapisów  za  energię  cieplną, wodę  ścieki, nie  ma  jakie,  brak  podpisu na  jednej  umowie  wynajmującego, tzn. podpisała  inna  osoba.
Starosta  Tomasz  Barczak  zwrócił  się  do  Komisji  o  załączniki  do  protokołu,  ponieważ  nie  zgadza się   z  takimi  stwierdzeniami,  jednocześnie  powiedział, że  w  jego przypadku  jest  tak  że  w  podróży  służbowej  bywa  tak że  jest  w  kilku  miejscach, których  wcześniej  nie  planował, lub  jest  tak  że  są  to  zjazdy , konferencje, uroczystości  gdzie  trudno  by  chodzić  za  pieczątka.
Członek  Komisji  Jerzy  Szczotka  powiedział,  że  delegację  zawsze  należy  zwrócić  lub anulować.
Członek  Komisji  Krzysztof  Mleczko  powiedział, że  delegacja  jest  drukiem  ścisłego  zarachowania.
Skarbnik  Karina  Kostyra  odpowiedziała,  że  nie, ostatnio  zmieniły  się  przepisy jeśli  chodzi o  delegacje  służbowe, teraz  należy  załączyć  bilety  autobusowe  lub  PKP.
Przewodniczący  powiedział,  że  Komisja  doszła  do  wniosku ,  że  warto  wydzierżawiać  i  wynajmować lokale  od  Powiatu  ponieważ  tak  niskich  stawek  chyba  nie  ma  nigdzie.
Członek  Komisji  Jerzy  Szczotka  stwierdził,  że  należy  przeprowadzić  kontrolę  w  ZSZ w  Strzelnie  aby  te  nieprawidłowości  wykazać.
Członek  Komisji  Krzysztof  Mleczko  zaproponował  aby  Komisja  spotkała raz  jeszcze  i zdecydowała, czy   rozdzielić  zapisy  w  opinii  od  wniosków  pokontrolnych.
Przewodniczący  poddał  pod  głosowanie  wnioski  pokontrolne  z  przeprowadzonej  kontroli.
Za  głosowało  4  członków  Komisji. ( nieobecny  Ryszard  Basa)

Ad. 5
Przewodniczący  powołał  zespół  kontrolny  do przeprowadzenia  kontroli  w  Specjalnym  Ośrodku  Szkolno  - Wychowawczym  w  Szerzawach. 

Ad. 6
Spraw  bieżących  nie  było.

Ad. 7
Przewodniczący  podziękował za  spotkanie  członkom   Komisji, a  następnie  zamknął  obrady,  informując  Komisje  o  kolejnym  posiedzeniu związanym  z  opinią  o  budżecie.

        Przewodniczący  Komisji

  Krzysztof  Szarzyński 
Protokołowała:
M. Wilk

 

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Małgorzata Wilk
Data wprowadzenia:2007-04-11 12:35:11
Opublikował:Małgorzata Wilk
Data publikacji:2007-04-11 12:37:19
Ostatnia zmiana:2008-09-02 13:07:37
Ilość wyświetleń:465

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij